Eräs ystäväni sanoi kerran, että oli nähnyt toden tuntuisen unen, josta ei päässyt irti. Tämän vuoksi hän kysyi minulta mitä mieltä olen siitä. Hän sanoi unessa olleensa jyrkän kallion reunalla ja katsonut sieltä alas. Hänestä siellä alhaalla näytti siltä kuin he olisivat olleet helvetissä. Ja jotakin muuta myös. Totesin, että Jeesus rakastaa häntä niin paljon, että Hän haluaa paljastaa hänelle tuonpuoleisesta totuudesta jotakin. Minulle tuli mieleen Markuksen evankeliumin 8 luku, jakeet 34-38 "Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa? Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi? Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa.""

Jumalaisessa näytelmässä Dante kertoo Vergiliuksen opastamana kulkeneensa helvetin ja kiirastulen läpi, jossa hän näkee suuren joukon historiallisia henkilöitä ja aikalaisiaankin.

Amerikkalainen kiinteistönvälittäjä Bill Wiese kirjassaan "23 minuuttia helvetissä" Kuva ja Sana (2006) kertoo helvetissä vierailustaan. http://www.soulchoiceministries.org/